söndag 17 juni 2012

Där satt den!

Travet i fredags gick bra! Första loppet skulle Lucas ut.I provstarten kändes han ruggit fin, klippte med öronen o flög fram! Redan då kändes det bra, ännu bättre kändes det när jag såg att favoriten galopperade från start. Då visste jag att vi skulle vinna. Vi hamnade 2 utvändigt men sen när vi hamnade i dödens backade jag ner till 3de invändigt, då ville han hela tiden ut i spåren, luckan kom 500 kvar o då drog han ut själv. Enkelt skar vi mållinjen först, okörd med tussarna kvar. Nytt rekord för honom, (sänkte med 2s). Bästa Lucas! <3 I montéloppet var det bara 6 hästar med, men jag visste från början att jag inte hade något att strida med så jag red framåt så jag skulle ha en position långt fram o ingen i vägen eftersom det fanns risk att vi skulle rida över dem. In i sista sväng hade vi ledningen men orken tog slut dom sista hundra metrarna. Finaste King Lucas!

Inga kommentarer: