söndag 2 september 2012

Då var det dags igen!

Fy. Nu är det längesen jag skrev sist. Men sommartid finns det såå mycket annat o göra att jag inte ens tar mig tid. Hösten är här nu. Det har jag tyckt några veckor redan, men from September är det väll officiellt höst. Mys. Älskar att få tända en massa ljus och mysa ner sig i soffan :) För er som inte vet har jag nu börjat Lärarutbildningen F-3 vid Högskolan i Gävle. Var dit på upprop och diverse annat i Torsdags. Ska bli jäkligt kul och jag är taggad till tusen! Hinner väll nog ändra åsikt många gånger ang det :) Har redan läst en bok 2 gånger ;) Beställde dock 3 till som jag får på fredag.. Har fått köpa en massa böcker av världens bästa Cilla åxå, så man behövde inte punga ut nypris på allt! :) TACK IGEN. På tal om fredag så är planen att jag ska till Solvalla då. 100% säkert blir det imorgon då startlistorna kommer. Wet Spot är anmäld till ett montélopp och jag ska rida. Gillar x 100. Wet Spot är en häst som har fastnat nära hjärtat fast han är lite som han är. Men vi har ju i alla fall tagit en seger tillsammans för 4 år sen. Min Nemi tjej flyter allt på med. Var och ultraljudade hennes sårskada hon fick i somras för att se om någon sena/kotsenskida tagit stryk, men icke sa nicke! Så skönt. Har egentligen anat det redan då benet varit jättefint och hon har känts jättefin i träning. Om allt går enligt planerna (man vet aldrig med Nemi vad hon hittar på) så ska hon gå premie här hemma i Mariehamn den 15 september, mamma är nervös redan så vi får se vem som får köra runt banan med henne. Skulle vara kul att få se henne från sidan åxå. Ja, jag hinner ju fundera tills torsdag då det är anmälningar. huuuuuh, liten blir stor =) Nu ska jag laga en stor varm kopp te och invänta min jägare! =)

Inga kommentarer: