måndag 25 maj 2009

Måndag

och var är det fina och varma vädret dom lovat idag?

I Fredags var det trav och jag var ju så jävla nervös så jag trodde jag skulle dö typ. Men Otto skötte sig fint och kändes jättefin! Resulterade med en 4de plats som jag är jättenöjd med eftersom det var Ottos första montélopp. Knodden :)
Men jag ångrar lite nu i efterhand att jag släppte ledningen eftersom Otto reagerade jättemycket när det sprättade så. Men då vet man det till nästa gång :)

I Lördags var vi till Lemland och kikade på folkrace och Cilla vann alla heat - duktig tjej! :) På kvällen var det klassfest och det var nice det med (;
Blev inte så sent eftersom det var konfirmation på Söndagen.
Hör och häpna vaknade jag kvart i nio - klarvaken. Steg upp och gick och duschade.
Hela dagen igår var det alltså konfirmation för Freddie.
På kvällen var jag på stallet och tvättade och fixade upp allt efter travet.
Under tiden jag var i stallet hände det en liten olycka åxå.
Hade just tagit in hästarna och eftersom jag skulle fixa dom precis efter så satt jag in dom i boxen med grimmorna på. Efter en stund hör jag bara att en vattenhink hälls ut och då trodde jag att det var Otto som stått å skrapat med frambenen i vattenhinken så den trillat omkull men nej då var det Join som fastnat i vattenhinken med grimman så vattnet flyger över hela honom och upp i taket. Där står han sen helt skräckslagen med hinken hängade i grimman och vattnet droppar ner från taket.
Lille knodden, tyckte så synd om honom men jag fattar inte hur han lyckats :)

/jeaa

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nej men lilla Joinen =) Nööt! Jea, kan inte du ha fest!? Jag är fest sugen.... :P

Anonym sa...

ni ska ge fan i att supa innan ni blivit myndiga. jag har nog sett vad ni gör på helgerna.