fredag 23 december 2011

Bråkig häst!

Blir nog ett sista inlägg nu före jul.

Min lilla tjej, alltså Nemi, har varit en ängel sen jag köpte. Har aldrig varit något krångel med henne. Nästan så jag trott att det varit en vuxen liten ponny. Skämt o sido:) I Onsdags flög det nog en djävul i henne och så hade hon säkerligen vaknat på fel sida.
Så fort jag bara tittade på henne var hon arg. Skulle då ge mig ett försök på att kolla hovarna på henne, vilket resulterade i krig. Benen hennes flög åt vänster o höger så hon lyckades träffa mig i huvudet lite, ingen större fara. Efter mycket envishet o tålamod lyckades jag utföra det jag ville.
Hon var en riktig liten fitta kort sagt. ÅH. Malin skulle komma o hjälpa mig att sko henne bak igår o jag var så nervös att hon skulle hålla på som i Onsdags. Lite dumfasoner var det men det gick rätt lindrigt ändå. Man vet hur man ska ta hon där lilldamen nu...
Nu är skorna på o idag var vi ut o körde. Hon som annars brukar vara lat var ännu latare idag för hon tyckte det var tungt att springa med skor. Men fin var hon ju iaf! =)


Just nu håller jag på kokar ärtsoppa. Vilken lyxmiddag på en fredag va? ;)
Haha nä... Men Sanna fyller år idag så ska dit på kalas ikväll så då kan man ju inte vara mätt ju! :) Sen måste man ju tömma magen så gott det går då det ska ätas mat flera dagar nu.

Imorgon åker vi till Sund o firar jul. Blir där på juldagen med hos Jens faster med familj. Men måste hem en sväng till våra kissor o till Nemi på juldagen.

GOD JUL PÅ ER! <3

Inga kommentarer: