måndag 5 december 2011

Ledighet

Hinner lixåm inte med att skriva något här... Man hinner knappt vakna på morgon innan man ska gå å lägga sig igen.."/

Är långledigt nu. Fyra dagar, så skönt!
I lördags var jag och Sanna till Uppsala och shoppade, julklappslistan minskade. Skönt. Men dock minskade det ju på kontot åxå, har inte vågat kika hur mycket som gick. På IKEA är det så lätt att bränna pengar, mycket som är fint och mycket som är billigt = DYRT!

Mycket av tiden går åt till stallet och Nemi. Damen min börjar känna sig hemmastadd tror jag, för hon tycker att hon nog kan göra lite vad hon vill. I hagen klättrar hon på de andra hästarna o river dem i täckena. Inne drar hon ner täcken, grimmor från boxdörren, biter på allt hon kommer åt. Idag när jag kom till stallet och skulle ta in henne o Otto höll hon på gjorde ett försök att komma till andra sidan av tråden, gräset är ju grönare där. Så imorgon blir det nog att dela av hagen o fixa alla trådar o stolpar ordentligt inför vintern så att hon hålls kvar.
Tur att hon är gudomligt snäll o fin att köra fortfarande i alla fall. Men vem vet, det kanske vänder snart det åxå nu när hon börjat visat sitt humör ;)

Nu ska jag försöka räkna lite matte. Har inte blivit så mycket av det, skulle göra det förra veckan men hamnade då och vikariera i skolan tre dagar. Himla roligt! =)

Inga kommentarer: