måndag 19 mars 2012

Sjukskriven

Sådärja, efter två minst sagt hektiska veckor får jag nu ta de lugnt. Eller jag måste väll ta de lugnt. Är sjukskriven hela veckan ut.
Igår var Erica o Winja över, ingen av våra kissor bryr sig nästan om vovvar mer, men Winja kanske var lite för mycket för dem igår, iaf för Pysen. Han satt o morrade på bordet o trivdes inte att hon var i huset så jag tänkte sätta in honom i sovrummet. Tog honom i famnen men sen skulle han klösa mig så jag skulle ta tag i nacken på honom eftersom kattor blir lugna då. Men han trodde antagligen det var Winja som bet honom då så han högg mig rakt i handen. Brydde mig inte så mycket om det..
Dom ringde från Vikingaåsen o frågade om jag kunde komma o vicka så jag åkte dit. Sen skulle jag åka ti Södersunda på jobb men när jag kom dit börja det göra ont i handen o den var rätt röd.
Chefen skickade mig ti sjukhuset. Gick till HC där jag inte fick någon hjälp, det jag fick till svar va "Vi har ingen läkare på plats". Så jag gick ti Akuten o tyckte synd om mig själv där jag faktisk fick komma in. Läkaren tog det på allvar så det var skönt. Vid det här tillfället hade handen blivit värre, det gjorde ont o de pirrade i fingrarna o började dra uppåt axeln.

Dom tog en massa prover o när dom tog tempen hade jag feber. Så jag fick en 10-dagars antibiotika kur + sjukskrivning. Så nu denna vecka ska jag göra SKOLARBETE. Kanske bra att jag blev sjukskriven så jag får ngt gjort!!

Inga kommentarer: