tisdag 31 januari 2012

"Och det är Jeppas Nemi som flyger fraaaam"

Skämt o sido, om några år kanske det låter så från högtalarna! :)

Klockan 8 ringde klockan imorse, studsade upp o slängde i mig frukost. Försökte leta upp de varmaste kläderna jag äger då det stod -9 på termometern.
Hämtade in en träningsvillig kuse från hagen och var sedan ut på en 12km runda. Idag kändes det som jag skulle kunna anmäla henne till alla storlopp... Superfin, flööög fram! Lät henne länga lite på hemvägen på rakan, och enkelt travade hon fram i 1,55 - tempo. Men som sagt, det är en unghäst o vad som helst kan hända. Nästa tur kanske hon inte tar ett travsteg! ;)

Jens kockade middag idag så jag lade mig på sängen o läste boken som jag läser i engelska kursen. När det är spännande går det så enkelt att läsa så nu har jag läst klart boken, Jippie! Bara att skriva en rapport kvar, mindre kul...

Ska nu hoppa i stallkläderna o åka o ta in Nemi, sen hjälpa mamma med nått på datorn o sen kvällsfodra heppsen!

Inga kommentarer: