tisdag 21 februari 2012

Matte trött.

Det gick på skit. Att räkna klart mattekapitlet alltså.. Var en massa nytt o krångligt att tänka på så det gick inte så snabbt att räkna det jag räknade. Sen blir man ju trött i huvudet av o tänka så mycket siffror! Så nu har jag ett nytt mål: Ha kapitlet klart under sportlovet så jag kan tenta nästa vecka.
Det känns mera rimligt.

Jag har ju inte riktigt blivit frisk sen jag blev sjuk på jullovet. Snorat en massa. Tro inte jag känner mig krassligare nu igen. Haft lite småont i halsen, tung i huvudet osv. Börjar tröttna om man säger som så. Men nu tänker jag inte tycka synd om mig själv, utan bara köra på med allt jag tänkt.

Idag hade min lill heppa trampat en framsko sned så jag tänkte att jag likaväl kunde sko henne fram. Å det gjorde jag. Å det gick bra! :) Hon har lärt sig nu att det inte går att bråka med matte :)

Inga kommentarer: